Для роздумів. Порівняння традиційної моделі освіти з особистісно-орієнтованою моделлю


Традиційна модель

Особистісно-орієнтована модель

Вчителі дають вказівки учням
займатись один і тим самим одночасно

Вчителі визнають, що кожна дитина розвивається у власному темпі і має
індивідуальні особливості

Вчителі постійно зайняті,
спрямовуючи, розповідаючи
наставляючи

Вчителі діють, перш за все, як
помічники (фасилітатори), а лише
потім як викладачі
Наголос робиться на результат навчання

Навчання – це постійний процес

Всі рішення приймаються педагогом

Учні залучаються до процесу
прийняття рішень і до вибору, з ким вони хочуть працювати і що вони хочуть вивчати

Знання – це те, що вчитель дає дітям

Знання конструюється дитиною

Навчання в школі – це завдання на терпіння

Навчання в школі надихає на нові досягнення і приносить задоволення
Учні є пасивними поглиначами  інформації та авторитету

Учні активно залучаються до
розв'язання проблем і планування

Вчителі є єдиними джерелами
інформації

Вчителі заохочують та скеровують до навчання

Вчителі відповідають за поведінку у
класі і вважаються керівниками класу

Вчителі поводяться в манері
спілкування, в залежності від умов і оточення

Школа - це підготовка до життя

Школа – це частина життя





2 комментария:

  1. Все це правильно, але в умовах наших шкіл це буде не скоро.

    ОтветитьУдалить
  2. Дійсно, хороше порівняння моделей освіти. Не можу повністю погодитись із коментарем Оксани Анатоліївни. Хіба елементи особистісно - орієнтованої моделі освіти ми не використовуємо вже зараз???

    ОтветитьУдалить